Books Free Aylak Adam Download Online

Books Free Aylak Adam  Download Online
Aylak Adam Paperback | Pages: 155 pages
Rating: 4.3 | 12133 Users | 493 Reviews

Specify Out Of Books Aylak Adam

Title:Aylak Adam
Author:Yusuf Atılgan
Book Format:Paperback
Book Edition:First Edition
Pages:Pages: 155 pages
Published:October 2000 by Yapı Kredi Yayınları (first published 1959)
Categories:Asian Literature. Turkish Literature. Cultural. Turkish. Fiction

Representaion Conducive To Books Aylak Adam

Her şeye "karşı" duran, "karşı" çıkan, "karşı" olan bir adam... Aylak Adam... Bir adı bile yok. "C." diyor Yusuf Atılgan kısaca.

İnsan her şeye bunca "karşı"yken kendine de "karşı" olmadan nasıl sürdürebilir bir "karşı" yaşamı?

C., sıradanlığa, tekdüzeliğe, alışılmışın kolaycılığına hiç mi hiç katlanamıyor. Hem farklıyı hem doğru olanı arıyor. Çabasının boşuna olduğunun da farkında üstelik.

Zor bir karakter, zor bir yaşam, yalın bir roman.

Itemize Books To Aylak Adam

Original Title: Aylak Adam ISBN13 9789750802446
Edition Language: Turkish
Characters: C., Ayşe, B., Güler
Setting: Istanbul(Turkey)

Rating Out Of Books Aylak Adam
Ratings: 4.3 From 12133 Users | 493 Reviews

Rate Out Of Books Aylak Adam
"Birden kaldırımlardan taşan kalabalıkta onun da olabileceği aklıma geldi. İçimdeki sıkıntı eridi." 9"önlerde bir yerde oturur, yanağı avcuna dayalı flmi seyreder, tam beni düşünmesini istediğim zaman beni düşünürdü." 9"Ne kalabalık bir o yok sanki" 24"Kuşkuluydu. Yalnız birbirlerine sarılıp gözlerini yumduklarında, çözümlenemeyecek bir sorunları kalmıyordu. İki haftadır birşey yitirmekten korkarmış gibi, sık sık sarılıyorlardı" 79"Bu gece sanki kirpikleri daha uzundular" 79"Gözlerini açtı.

Tam bir 20. yüzyıl romanı. İnsan ve toplum gerçeklerine realist ve çarpıcı bir yaklaşımı barındıran eserde herkesin aklından geçmiş, dile getirmiş veya getirmemiş olduğu, birçok mesele irdeneniyor. Hep bir arayış içinde olan baş karakter C. "tutunamayan" değil, tutunmak istemeyen biri. Herkesin içinde farklı şeyler bulacağı bir roman.

İkinci kez okumaya çalıştım ancak olmuyor. Bir türlü ilerleyemiyorum Aylak Adam'da, oysa Anayurt Oteli'ni kan revan içinde bırakmasına rağmen sayfaları yırtarcasına okumuştum. İkinci kez 'daha sonra tekrar denenecekler' kategorisine atıyorum Aylak Adam'ı. Umarım üçüncü sefer ruh halim uygunken elime alırım kitabı.

Okurken sizi kendisi gibi düşündüren bir karaktere sahip Aylak Adam ve bu yüzden de çarpıcı bir sonu sonu var. Herkesin okuması ve çevresindekilere okutması gereken bir kitap, beğenip beğenmemekse zaten zevk meselesi.

Kitap zaten Türk edebiyatında önemli bir yeri olan, roman türünün gelişmesine katkıda bulunmuş bir yazarın eseri olduğu için barındırdığı karakterleri sevsem de sevmesem de takdir edilmeyi hak ediyor diye düşünüyorum. Kitapla ilgili sevdiğim ve sevmediğim noktalar var bunlardan kısaca bahsetmek istedim.İlk olarak psikolojik bir romanın bu kadar sade bir üslupla yazılması gerçekten takdir edilesi. Edebi yazılarda kısa cümleler kurmak uzun cümlelerle derdini anlatmaktan daha zordur demişti bir

ömrümün sonuna kadar, bu kitaptan önce de bekliyordum, bu kitaptan sonra da bekleyeceğim C.'yi.ama ben B. değilim. C. olmaya çalışıyor ama onun gibi düşünüyorum ve "öteki" C.yi bekliyorum.böyle bi şey yazıp bırakmışım. ne kadar ayıp. nys. aşağıdaki de pek farklı değil ama olsun.______________________--Birden kaldırımdan taşan kalabalıkta onun da olabileceği aklıma geldi. İçimdeki sıkıntı eridiHayatımda genellikle hep psikolojisi, felsefesi bana yatkın romanları aldım. Bu kitabı elime alıp arka

Birden kaldırımlardan taşan kalabalıkta onun da olabileceği aklıma geldi. İçimdeki sıkıntı eridi. diye başlayan kitap, Sustu, konuşmak gereksizdi. Bundan sonra kimseye ondan söz etmeyecekti. Biliyordu, anlamazlardı. diye biten bir kitaptan söz ediyoruz. Sanki kitabın ilk cümlesi ile son cümlesi kitabı tamamen özetliyordu. Kitaptaki Çnin büyük ihtimalle Yusuf Atılgan olduğunu düşündüm kitap boyunca. Kendi otobiyografik kitabını yazmış gibi. Kitapta altı çizilecek o kadar çok cümle var ki. Dili

0 Comments:

Note: Only a member of this blog may post a comment.